محاسبه اندازه کرکره برقی

محاسبه اندازه کرکره برقی : نکته ای که موقع نصب کرکره برقی باید بدانیم این است که تیغه ها را چه مقدار باید سفارش بدهیم. برای مثال برای یک پارکینگ مسکونی با دهنه ورودی 300 سانتی متر باید برش تیغه ها 295 سانتی متر باشد.

این کاهش اندازه یا همان برش ، به دلیل وجود قطر ریل های جانبی ، کپس یا همان در پوش های جانبی هر دو سر تیغه و خود بادخور مورد لزوم برای بالا و پائین رفتن کرکره می باشد.
پس اندازه برش تیغه ها از آکس دهنه 5 سانتی متر کمتر می باشد. برای مصارف مسکونی حتما از موتورهای ساید استفاده کنید. موتورهای توبولار به دلیل کم تردد بودن و گرمایش زیاد مناسب ترددهای بالا نمی باشند.


سپس سراغ موتور کرکره برقی می رویم. می دانیم که این موتور به اندازه ای باید محاسبه شود که بتواند تمام تیغه هار به بالا بکشد و بصورت مرتب رول نماید.
برای وزن کرکره اتوماتیک کافیست عرض و ارتفاع را در هم ضرب کنیم تا مساحت کرکره ها به دست آید.  از عرض 5 سانت کم کردیم اما باید به ارتفاع اضافه کنیم تا کرکره حداقل یک دور به دور شفت چرخیده باشد. این مقدار بین 25 تا 40 سانت بسته به قطر لوله یا شافت در نظر گرفته می شود.

مثلا برای لوله 8ضلعی بارزانته ایتالیا این مقدار 30 سانت در نظر گرفته می شود. پس اگر ارتفاع هم 300 سانت باشد ارتفاع کل را باید 330 سانت در نظر بگیریم.
پس مساحت کرکره برقی اتوماتیک می شود =>  2.95*3.3 متر => مساحت => 9.735 متر مربع
هر متر مربع کرکره برقی استاندارد بارزانته ایتالیا تقریبا 8 کیلوگرم می باشد ، پس 8 را ضربدر 9.735 می کنیم تا وزن کل کرکره ای که باید توسط موتور به بالا کشیده شود ، به دست آید.

کرکره اتوماتیک

کرکره اتوماتیک

وزن کل کرکره های برقی اتوماتیک 77.88 کیلوگرم می شود.

موتوور مناسب برای این نوع کرکره ساید می باشد. اما چه قدرتی؟ موتور مناسب برای این کار موتور ساید کرکره برقی 160 کیلوگرم می باشد. پس موتور را هم تهیه می کنیم. ممکن است در انتخاب موتور با توجه وزن مورد نظرمان یک مقدار مشکل داشته باشیم ، فقط کافیست که قوی تر انتخاب کنیم تا بعدها به مشکل استهلاک و سر و صدای اضافه برخورد نکنیم.

زیرا موتور را هر چه ضعیف تر انتخاب کنیم موتور در هنگام عمل کردن به فشار افتاده و ناله خواهد کرد.
لوله یا شفت را همان اندازه آکس دهنه سفارش می دهیم تا به مشکلی برخورد ننمائیم که البته مقدار کمی اضافه خواهد ماند .

 

محاسبه اندازه کرکره برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی مشتری ما اینجا است تا به سوالات شما پاسخ دهد.
👋 سلام ، چطور می تونم کمک کنم؟